Een andere wending

10 juni 2017 - Canggu, Indonesië

Volgens de planning zouden wij vandaag naar de Blue Lagoon van Bali gaan, waar pap met Jens zou gaan duiken. Daarvoor zouden we om 8 uur opstaan en kwam Tu De ons om half 11 ophalen. Dat liep iets anders.

Om tien voor 8 maakte mam, Sterre en mij wakker met de mededeling dat het feest niet door ging. De kleine prins had de hele nacht wakker gelegen met oorpijn en kon daarom niet zwemmen. Zo snel als we konden zetten wij onze wekker uit die vijf minuten later af zou gaan, zodat wij ons schoonheidsslaapje konden verlengen. Om 11 uur werden we weer wakker gemaakt, door onze vader dit keer; Tipi had het ontbijt klaar staan.

Na het ontbijt stond de enorme berg afwas alweer klaar voor Tipi, ze moest zich natuurlijk niet gaan vervelen zei mum. Zoals gewoonlijk installeerden wij ons allemaal weer rondom het zwembad. Queen A probeert vandaag haar rug te bruinen, oma verslindt weer een boek en opa maakt zijn puzzeltjes en doet af en toe een dutje. De prinsessen (including me) laten de voorkant vandaag even bruinen, bij een van de 2 is dat namelijk hard nodig. Paps is onze waterrat en ligt dan ook te slapen/zonnen/genieten in het zwembad waarbij wij ons soms afvragen of hij nog wel leeft (zie foto). De kleine prins ligt om 2 uur nog steeds te slapen in de master bedroom, wat natuurlijk veel lekkerder ligt dan zijn eigen, precies dezelfde kamer.

'S middags zijn we naar het strand in Canggu gegaan, het love couple op 1 scooter en de kids op de andere, dit moest de terugweg anders want pa & ma waren bang hun drie pareltjes in klap te kunnen verliezen. Opa en oma bleven deze middag thuis, maar na 2 uurtjes strand kwamen wij weer terug om met zijn allen te eten in een heerlijke warung. Tu De was vanavond helaas niet beschikbaar dus wij kregen een vervangende chauffeur; Ma De. Hij praatte iedereen de oren van het lijf en vooral opa was dat getetter na een minuut al zat en zei; "Kan die vent z'n bek niet even houden?" Ma De begreep de hint en verontschuldigde zich meteen, maar ging vervolgens weer verder in alle enthousiasme.

De kids liggen om 10 uur allemaal plat omdat ze kapot zijn van deze zware dag zonnebaden. Onze ouders en grootouders blijven nog even zitten voor een potje hartenjagen.

Roos

1. Cees en Griet:
    10 juni 2017
    We genieten erg van jullie kostelijke verhalen. Wij worden op een plezierige wijze op de hoogte gehouden van jullie belevenissen.
  2. Jeannette westra:
    13 juni 2017
    Haha, nou dit is echt het leven van prinsen en prinsessen hoor. Wat een heerlijke luxe. Geniet er maar dubbel van, want de kans dat je dit ooit weer beleeft is niet zo groot denk ik.