Geld!!!

23 juni 2017 - Canggu, Indonesië

Toen wij tijdens het ontbijt onze portemonnee verkenden,  zagen we dat deze  voor de zoveelste keer leeg was. Dat hoort niet, dat mag niet, het geeft een raar gevoel. Zo moeten de authentieke Balinezen zich voelen. Wij gaan dan ook dit na het ontbijt direct verhelpen. In de hete ochtendzon lopen we langs de drukke verkeersweg op zoek naar een ATM  (pinapparaat). Halverwege besluit Catharinus even uit te rusten in de schaduw van een kleine winkel. Hetty gaat alleen verder. De vriendelijke winkelier biedt die zielige man met stok een stoeltje aan,  hierop kan hij even uitrusten. Na 10min is Hetty met 1 half miljoen weer terug. De terugweg gaat langs een andere kant n.l  door de tuinen van een zeer luxueus hotel om zo op het strand te komen. Het hotel heet Aneka,  heel toepasselijk. De tuin is een sprookje, prachtige beelden en fonteinen wisselen elkaar af. Iedereen groet deze onbekende gasten. We bereiken het strand en drinken daar op het terras een kop koffie. Langs de kust, waar een lekker windje waait, gaan we huiswaarts. Het is warm, zeer warm. Bij de haven is op een verhoging een prieeltje gebouwd, hierin staan twee stoelen en  een tafel. Hier rusten wij uit en genieten van het uitzicht over de Indische oceaan en de verkoelende bries. We houden hier onze siësta. Na 1,5uur vervolgen we onze weg naar het hotel. Eerst weer een frisse duik en dan op het ligbed zitten lezen tot etenstijd. Ondertussen heeft Hetty nog een laatste Balinese massage genomen. Onze laatste maaltijd is een voortreffelijke rijsttafel. De gebruikelijke cappuccino's drinken wij in ons "stam"cafë met livemuziek. De dag wordt afgesloten met een Bingtang (biertje) en een wijntje.

Aangezien wij onze tablet niet hadden meegenomen, moeten jullie de foto's er maar even bij denken.

Catharinus en Hetty

1. Sjaak, Ali:
    23 juni 2017
    Aan alles komt een eind.Afscheid nemen van Bali dus en terug naar het,inmiddels weer
    frisse,Nederland.Wij wensen jullie een heel goede terugreis en horen wel weer vanuit
    Franeker.
  2. Jeannette westra:
    24 juni 2017
    Een mooi afscheid van een prachtig smaragdgroen eiland. Toch maar weer eens Multatuli lezen als je thuis bent en dan wegdromen in heerlijke herinneringen. Goede reis en tot ziens in het wonderschone Franeker.