Algemene informatie en Kuta

11 juni 2017 - Canggu, Indonesië

Zondagmorgen 6 uur, we worden wakker van de regen. Als het hier regent komt het met bakken uit de hemel, lauw water, een heerlijke douche. We draaien ons nog eens lekker om.

De temperatuur is hier iedere dag ca.30 tot 32 graden, er staat een lekker windje bij, dus deze hoge temperatuur is aangenaam. S nachts koelt het;af tot 22 graden. Slapen gaat prima, op iedere kamer is airconditioning en kun je je eigen temperatuur instellen. Tijdens het ontbijt besluiten we om en dagje naar het strand in Kuta te gaan, dit te combineren met winkelen en eten.Tu De wordt gebeld en staat binnen een half uur voor de deur met zijn 8 persoons taxi.

Het verkeer op Bali is ontzettend hectisch. Ze rijden hier links en de meeste weggebruikers zijn scooters die overal tussendoor vliegen. De scooters worden gebruikt als vrachtwagens, afgeladen met fruit, kippen,afrasteringen,varkens, enzovoort. Je kunt het zo gek niet bedenken. Ze zitten er met de hele familie op, soms wel met 5 personen, ouders met 3 kinderen tussen hen in, zelfs baby's. Allemaal zonder helm, onverantwoord zeggen wij (volgens nederlandse normen) Toch gebeuren hier weinig ongelukken.

Na een uur rijden zet Tu De ons af op de boulevard van Kuta. Een prachtige boulevard met palmbomen, dure hotels, winkels, dancings, heel erg westers en modern. En dan in de zijstraatjes de locale winkeltjes en eetgelegenheden.Het ;strand vanKuta is erg geliefd bij de plank surfers. Het ;is een heel vermaak om dit gade te slaan. Op de ;hoge branding proberen ze, staande op hun plank, zo dicht mogelijk bij de kust te komen. Het zijn hier hele brede en schone stranden en de temperatuur van het water is 28 graden, dus geen straf om hier te zwemmen.

Jens had de dag van zijn leven. Een omhelzing met een echte slang, we hebben het gefotografeerd, het is dus geen fabel. Hij vertelde heel stoer dat hij niet bang was maar volgens mij klopte dat niet helemaal. Maar niemand van ons deed hem na. Stoer hoor Jens!!!!

De eerste week zit erop en was een hele belevenis.
Hetty

1. Sjaak, Ali:
    11 juni 2017
    voor Jens en jullie is dit toch een geweldige vakantie ,Ervaringen en straks herinneringen die niemand je ooit weer afpakt .Geniet nog 1 (2) weken ,dan zullen we alle verhalen horen
  2. Daniëlla:
    12 juni 2017
    Wat FANTASTISCH om jullie avonturen te lezen en zo mee te beLEVEN.
    ( En wat heerlijk geschreven ook, die mooie ervaringen SAMEN!) Wat een Droomreis voor jullie allemaal.
    Bofkonten!
    Kijken uit naar het volgende verslag. XX
  3. Monique:
    12 juni 2017
    Jeetje Jens , wat stoer !
    Er zijn er niet veel die kunnen zeggen dat ze een slang zo om hun hals hebben gehad .
    Veel plezier daar !
  4. Jeannette westra:
    13 juni 2017
    Jongens wat leuk allemaal en dan die stoere Jens! Ik zou het voor geen miljoen euro durven doen. Die scooters doen me zo aan Italië denken, daar vliegen ze ook links en rechts om je heen.
  5. Dirk:
    14 juni 2017
    Je schrijft dat er weinig verkeersongevallen gebeuren. De Balinese politie deelt mee dat er in 2016 in totaal iets meer dan 25.000 verkeersongevallen gebeurden. Tijdens de laatste 3 maanden overleden 758 mensen wegens verkeersongevallen. Gemiddeld worden er per dag 300 slachtoffers binnengebracht in Sanglah Ziekenhuis in Denpasar. De meesten overlijden aan hun verwondingen.
    In de 33 jaar dat ik op Bali woon heb ik het aantal ongevallen snel zien stijgen.