Een missie

22 juni 2017 - Canggu, Indonesië

We verlaten het hotel en nemen en passant een foto  van een prachtige bloeiende palmboom. We herhalen onze tocht van gisteren want we hebben een missie: het kopen van een sarong (een opdracht van ons lezerspubliek). Onze verkoopster van gisteren is er niet, maar daarom niet getreurd,  (voor dizze weer een frisse). Als de koop gesloten is neemt Hetty een duik in zee. Catharinus zoekt zijn heil in de schaduw bij twee oude Balinezen. Ze rusten onder een van bamboe gemaakt afdakje. Mijn verstelbare wandelstok wordt aan een grondige inspectie onderworpen. Ook onze beider zonnebrillen worden geprobeerd. Ik mag een foto van hen maken. Grote hilariteit als ze zich zelf bekijken. Bij een zeer luxueus hotel, op lekkere stoelen in de schaduw, nemen we een drankje. Het consumeren hiervan weten we een uur te rekken. Voor de kust, in het water, heeft dit hotel een veelkleurig opblaasbaar speelparadijs aangebracht, waar niemand nu gebruik van maakt. Het seizoen begint in juli.

Na het eten drinken we in een andere Warung een kop cappuccino. Hier worden we verrast door een locaal bandje, waaronder een lead-zanger, met een prachtige stem het  weinige publiek vermaakt. Het koffie drinken duurt een uur. Terug bij het hotel worden we uitgenodigd door een jong Balinees stel. De vrouw was namelijk jarig en  ze wilden een toast met ons uitbrengen. Om 12.00uur sloten we deze dag af.

Catharinus en Hetty

1. Monique:
    23 juni 2017
    Prachtig die verse dadels in de boom . Jullie zouden eigenlijk wat van die takken mee moeten nemen . Zijn hier in het najaar kostbaar . Maar helaas kunnen jullie niet alles meenemen . Groetjes