Tour door Ubud

6 juni 2017 - Ubud, Indonesië

Dinsdag 6 juni

Vandaag afgesproken met "Tu De" (privé chauffeur van het huis) om 10.00 zou hij bij ons zijn. Dat betekende dus dat wij de wekker moesten zetten om ons niet te verslapen. 8.00 eruit zou ons genoeg tijd geven om even bij te trekken, een snelle duik in het zwembad of een heerlijke douche en nog een goed ontbijt. Twee van de zeven hadden een rot nacht. 01.30 wakker, 02.30 weer wakker, 04.30 er even uit voor een kleine sanitaire stop. Toch die spanning van, "wij zullen ons toch niet verslapen?" Rond 08.00 begon de gehele clan te ontwaken. De eerste baantjes werden getrokken. Afwas werd opgeruimd en de tafel gedekt. Eieren werden gekookt, brood geroosterd. Tijdens het ontbijt kwam onze huishoudster binnen en nam de bediening van de tafel over. Na het ontbijt was de organisatie weer als vanouds. ( de gebruikelijke chaos, wie heeft mijn... en waar zijn jullie...) Het voelt gelukkig vertrouwd.

Een tour naar Ubud met Tu de stond op het programma vandaag. Eerst naar de kunstenaarswijk naar een weverij waar ze doeken, kleding en schilderijen maken. De tweede stop bij de zilversmid waar we een rondleiding kregen en je in een winkel vol sieraden kwam, waar je van alles kon kopen. Daarna stopten we bij een typisch Balinees huis. De huizen zien er hier totaal anders uit. Niet alle kamers onder één dak, maar elke kamer is een apart huisje. Ook heeft elke familie een eigen tempel in de tuin, hoe groter en mooier de tempel, hoe rijker de familie. Vervolgens reden we naar een grote tempel van de hele buurt. Voordat we naar binnen mochten, moesten we allemaal een Sarong om doen, want je hoort zo weinig mogelijk blootstelling te hebben. Het was een hele mooie tempel.
Daarna kwamen we bij de waterval, hier konden we eindelijk even afkoelen. Eerst even lunchen en daarna 155 traptreden naar beneden lopen om de prachtige waterval van dichtbij te bekijken en een duik te nemen.
Rijstvelden kijken is de volgende stop. Helaas was een flink deel van de velden al geoogst, toch was er genoeg te zien. De gebruikelijke foto's en selfies werden geschoten. Een traditionele kokosnoot werd gekocht om de smaak van zonnig/tropisch Bali te ervaren kijkend over de Rijstvelden. Na een heerlijke traktatie (ijsje) van "Grand-pa" zijn wij opnieuw onderweg. Aapjes kijken in het oerwoud.
Bij aankomst bij het "Apenpark" bleek het helaas net gesloten te zijn. Toch waren bij de in- en uitgang nog een flink aantal apen aanwezig te zijn. Ach wat schattig ......., toch ...? Pap stond net even te praten met Tu De over de plannen met de kokosnoot die net was leeg gedronken. Het leek ons lekker om te de Bounty-noot leeg te lepelen. Helaas was het slechts een idee. In een flits kwam er een flinke aap op pa (onze oerang) toegesneld. Sprong op zijn rug, sloeg de kokosnoot uit pa zijn zijn handen (waardoor de noot vervolgens op de grond viel) en sprinte vervolgens met de kokosnoot in zijn bek, weg de jungle (het park) in. Daar stond hij dan, mister bombastick, ontgoocheld door zo'n kleren aap. En iedereen maar lachen, zelf "Tu De" kon de opkomende grijns niet onderdrukken. Nadat iedereen uitgelachen was werd onze Benjamin even onder handen genomen. Een baby-aapje zag onze kleine man aan voor een prima surrogaat moeder en had wel zin in wat borstvoeding. Met wat snelle arm bewegingen, tilde het aapje Jens zijn shirt omhoog en zocht met zijn ongeknipte nagels de linker tepel van Jens zijn borst. Na een hoop geschreeuw en gegil, was het aapje verdwenen (de liefde was even wat bekoeld) en Jens had zijn eerste licht seksuele aanraking van een vreemde aap achter de rug. Wat een feest. Een echte harde schijf momentje. Gelukkig gingen wij onze weg weer vervolgen. Volgende stop, Hotel waar Roos via haar school verblijft. Tja sommige zitten hier dus niet alleen maar voor de lol en moeten dus ook naar school. Na 1,5 uur zijn wij (helaas met z'n 6-en) weer terug in onze villa. Het was weer een fantastische dag. Morgen wordt vast weer een topper.

1. Tjalko:
    7 juni 2017
    Hahahaha... Prachtig geschreven, Sterre!
  2. A Dijkstra:
    7 juni 2017
    Wat een mooie verhalen en foto s zo te zien een prachtige wereld daar
    Geniet er maar lekker van
    Groetjes Marietje en Ate
  3. Sjaak, Ali:
    7 juni 2017
    Wat een geweldige ervaringen ,dat is genieten.
  4. Pauline:
    Haha wat een avontuur!
  5. Trijntje:
    7 juni 2017
    Prachtig om op deze manier mee te reizen. Mooie verhalen en plaatjes.
  6. Inge:
    8 juni 2017
    Fantastisch!!! Ik zit hier met een grote glimlach achter mijn laptop jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken. Ik had er ontzettend graag bij willen zijn en op deze manier is dat toch een beetje het geval :-) Leuk ook dat jullie afwisselen qua schrijver. Ga vooral veel avonturen beleven met z'n allen zodat wij ook een beetje lol hebben in dit koude, natte kikkerlandje. XXX
  7. Amtje:
    8 juni 2017
    Geweldig, wat een mooie verhalen en foto's.