Stranddagje

5 juni 2017 - Canggu, Indonesië

5 juni (pinkstermaandag)

Voor sommigen begon deze dag heel vroeg (Hetty 7 uur) en anderen (ik zal geen namen noemen) heel laat (10.30). De housekeeper was al vroeg aanwezig en werd door Hetty om boodschappen weggestuurd met een bedrag van €1,80. Hiervan moest de stakker brood, jam, eieren, boter en frisdrank halen. Gelukkig hadden ze zelf een portemonnee bij zich. Naderhand bleek dit bedrag iets hoger te zijn. Op Bali wordt gerekend met honderd duizenden en miljoenen. (Als we geld pinnen zijn we meerdere malen miljonair). De housekeeper dekt de tafel, bakt de eieren, roostert het brood op een zeer ingetogen en rustige manier (1,5 uur). Hierna zijn we met onze vaste chauffeur (Tu de)naar het strand gereden. Prachtig breed zandstrand (bijna zwart zand) en een geweldige branding. Watertemperatuur +- 22° à 23° C, heerlijk! Om 18.00 uur hebben we een Indonesisch restaurant opgezocht en in tegenstelling met de vorige avond, heel goedkoop gegeten; Nasi Goreng met kip, per persoon 2 bier, wijn of frisdrank en een heel lekker toetje voor de somma van (lach niet) €4,65 per persoon. Hierna nog een 1,5 uur door de winkelstraat gewandeld en toen de taxi gebeld om ons naar ons verblijf te brengen. Afkoeling, gezocht in zwembad of douche, nog een biertje wijntje en frisjes en om 23.30 naar bed gegaan.

Catharinus

1. Tjalko:
    6 juni 2017
    Toe maar... Met de housekeeper en chauffeur hebben een geheel eigen entourage. Dat is nog eens vakantie hebben. Het 'Kijken-kijken, niet kopen', gaat hier niet op, lijkt me.