Jens gaat surfen

7 juni 2017 - Canggu, Indonesië

'Helaas' gisteren pas weer om 10.00uur wakker geworden. Vreemd dat ik in ons eigen land voor dag & dauw wakker ben, een land waar het nooit om 8.00uur al 25 graden is zodat je heerlijk buiten met een kop thee aan het zwembad kunt ontwaken. Maar blijkbaar neemt de warmte toch meer van ons. Het mooie is wel dat om 10.00uur de afwas al gedaan is en de tafel gedekt, voorzien van een berg zalig vers fruit zoals ananas, mango, meloen en banaan & verse eieren met geroosterd brood, jam, koffie, thee en mango sap. En we zouden geen Nederlanders zijn als we onze eigen kaas niet hadden meegenomen, dus kortom iedere ochtend een heerlijk ontbijt/brunch.
Hierna is het inmiddels een soort van vaste prik geworden dat we het zwembad & omliggende ligbedden/zitzakken innemen met boeken, bladen en E-readers, pap maakt dan zijn puzzeltje. Flink smeren en dan samen met een kop koffie onder de parasol, uitrustend van al dat 'harde werken' wat we dan al achter de rug hebben.
Ca 13.30uur is Tu De er om ons naar Echo Beach, het surf strand van Canggu te brengen. Vandaag 6 ligbedden met parasol & blikjes cola voor nog geen €15 (6 omdat Roos er vandaag niet bij is, zij heeft een dagje school).
Pap en ik krijgen het idee om voor onze kleine prins een surfplank te regelen. Dus hiervoor op jacht. Jacht mislukt want de prijs hiervoor bedraagt 5.000.000 Rupiah (€333,-). De leuke surfboy van de Australische surf winkel wil wel even met me op de scooter naar Kuta (half uur rijden) voor een 2e handsje, ik geef toe aan de mensen die me kennen dat ik een lichte aarzeling voelde, maar ik heb bedankt. Ontving toen de tip dat er op het strand ook planken verhuurd werden, beter beter... Dus toen voor Jens een plank gehuurd voor ca €3 die pap probeerde af te dingen naar €2 wat helaas mislukte.
Jens was heerlijk aan het surfen terwijl pap, Ster en ik op het strand toekeken. Ineens kwam mijnheer de verhuurder in grote paniek al zwaaiend en schreeuwend het strand oprennen. We verstonden er 0,0 van maar het was wel duidelijk dat Jens veel te veel
afdreef. (Ja Jan, ik weet het)
Dus Ster en ik rennend achter Jens aan die natuurlijk niets hoorde.
Uiteindelijk ving hij ons lawaai op en kwam terug, eind goed al goed...
Harry was inmiddels met een taxi  vertrokken naar Seminyak waar Roos op hem wachtte in gezelschap van 2 scooters.
Samen op de scooters weer terug naar ons om met zijn zevenen wederom te gaan eten in het prachtige restaurant aan zee OP Echobeach, duurste maaltijd ever te weten 1,3 miljoen (ca €100,-)
Na het eten worden we weer opgehaald door Tu-de die inmiddels onze vriend geworden is, we nodigen hem uit voor de koffie zodat we samen met hem en een plattegrond van Bali kunnen kijken wat we de rest van ons verblijf hier nog verder kunnen en willen doen...
Ondanks protest van pap en mij (pap vindt het maar niks de kleindochters alleen weg en ik omdat ik niet mee mag) vertrekken Roos en Ster ca 22.00 op de scooter naar Canggu om daar op stap te gaan, pap en Har blijven waken en om 01.30 is iedereen weer veilig op bed.
Al met al wederom een heerlijke dag!
Anneke

1. Monique:
    8 juni 2017
    Jullie beleven wel wat , moet ook een beetje avontuurlijk zijn toch ?
    Gezellig allemaal met elkaar . Geniet er maar van ! Groeten aan allemaal x