Chilldag

9 juni 2017 - Canggu, Indonesië

Om 10:00 werd ik opnieuw wakker gemaakt door (de kleinste in de groep) Roosje. We gingen vandaag iets eerder ontbijten, namelijk om 10:30 omdat Roos vandaag met school naar een spa gaat en op tijd op haar school moet zijn.

Nu zit (echt wel) opa (zoals gewoonlijk) te slapen, oma ligt lekker haar boek te lezen en Sterre komt er net achter dat er een schroefje van haar zonnebril weg is. Hierdoor kan zij die dus niet meer gebruiken helaas. Papa en mama liggen lekker te zonnen en ik maak dit o zo fantastische verhaal. We hebben voor vandaag geen plannen gemaakt om weg te gaan, het is erg bewolkt dus een dagje strand zit er denk ik niet in, dus dat word een lekker dagje chillen bij de villa. Zoals gewoonlijk is de "pool boy er ook weer bij. (niet wetende dat er een salamander in zijn jas is in gekropen) vannacht werd ik wakker door een heel maar dan ook heel apart geluid, ik hoorde  GEKKO toen dacht ik het zal "Radna"(de huisvrouw) wel zijn. Maar ik dacht ook dat zal zo wel weg gaan, maar nee hoor het bleef maar door gaan GEKKO GEKKO GEKKO GEKKO, ik werd helemaal gek en toen ik met moeite m'n bed uitstapte was het natuurlijk in 1 klap stil. Wat mij vanochtend ook op viel is dat "Radna" onze bedden gewoon schoonmaakt met een soort heksen bezem, je hebt vast ooit wel eens gezien in zo'n sprookje dat een heks op zo'n bezem vliegt, PRECIES zo'n ding was het gewoon, met zo'n heksen ding was ze gewoon die bedden aan het schoonvegen!(wat die lui hier onder schoon verstaan dan)

Vanavond heeft "Tu de"(de taxi chauffeur) ons naar Seyminyak gereden, daar zijn we gelijk naar een restaurant gegaan. Het heette "Café Bali". Iedereen had Indonesisch eten behalve ik.

Zelf nam ik een cheese burger, omdat ik echt rammelde van de honger! Nu rijden we naar huis. Het is echt vreselijk druk onderweg

Maar volgends "Tu de" is dit een hele normale dag, hij noemt het zelfs een rustige dag. Opa zit altijd voorin naast "Tu de" in de auto en maakt Tu-de met zijn steenkool Engels en mooie uitspraak (I sink) steeds aan het lachen, opa  praat met zijn beste Engels met handen en voeten...

Okee ik ben er nu wel weer klaar mee hoor, met al dit typen.

Ik geef het stokje door aan Roos.

Groetjes van Jens

1. A Dijkstra:
    9 juni 2017
    Alweer een mooi verhaal
    Zo te horen hebben jullie het daar fantastisch
    Privé chauffeur en huishoudster wat een luxe
    Groeten van ons
  2. Jeannette westra:
    13 juni 2017
    Nou Jens dat heb je maar even goed gedaan hoor. Leuk dat je gek wordt van die Gekko's; ze doen hun naam dus eer aan. Wie eet nou een cheeseburger, als je Indonesisch kan eten? Je moet dan wel gek van de honger zijn geweest.
    Groetjes daar aan iedereen.