De eerste dag in Lovina

19 juni 2017 - Lovina, Indonesië

We kunnen van 7.00 tot 11.00 uur gebruik maken van het ontbijt, geserveerd op het terras aan het zwembad. Wij  waren  vanmorgen niet zo vroeg, want niemand zat op ons te wachten, het is hier heel stil en  we hebben  heerlijk geslapen op de voor ons weer nieuwe bedden. Dus 10.00uur een lekker ontbijt naar keuze. Het is een hele omschakeling, 15 dagen met z'n zevenen en nu weer tezamen. We missen de gesprekken en discussie's nu al.

Na het ontbijt hebben we ons geïnstalleerd op de ligbedden om het zwembad, beiden een mooi boek, zo nu en dan een baantje zwemmen om af te koelen, en  een  bakje Balinese koffie. Wat wil een mens nog meer!!!!!

14.00uur we maken ons klaar voor een wandeling naar Lovina  (het hotel ligt iets buiten de stad). Dit is een hele onderneming, je loopt langs een drukke weg en het trottoir is niet zo als bij ons in Nederland. Je moet goed uitkijken want er zitten hele grote diepe gaten in en  voordat je het weet breek je je been. Ik  loop dan ook constant te roepen, Catharinus kijk uit een  gat! (Ik wil hem wel graag heelhuids mee terug hebben). Ondertussen kijk je je ogen uit, overal zijn warungs  (dit zijn eettentjes), fruit en groente stalletjes, kleding  enz. Catharinus knoopt met iedereen een gesprek aan " Hello mister how are you" en dan antwoorden zij "Where are you frome " Ohh  Blande (Holland), you can taste it. En  onze  mannelijke Erica Terpstra krijgt weer wat in zijn mond gestopt. Catharinus geniet maar we zijn uren onderweg. Op een gegeven moment zijn we beiden erg moe en  zien we er tegen op om het hele eind nog terug te lopen.Mijn echtgenoot gaat langs de kant van de weg staan en houdt een soort Turkse Dolmus bus aan, die ons naar het hotel terug brengt. Hier een koude Bintang genomen en gedoezeld.

Vanavond weer een ander eetgelegenheid geprobeerd (was heel lekker), nog even naar het strand gelopen waar we vervolgens  langs  een  restaurantje liepen waar een 4mans bandje zat te spelen. Cappuccino gedronken en genoten van de goede zangers.Al met  al een  goede  afsluiting van de eerste dag tezamen.

Hetty en Catharinus

1. Jeannette westra:
    19 juni 2017
    Wat mooie foto's, ik zie je genieten Catharinus en ik neem aan Hetty ook, maar die staat niet op een foto.
  2. Sjaak, Ali:
    19 juni 2017
    Het trottoir was dus nog beroerder dan hier,maar gelukkig is Catharinus niet voor een gat
    gevangen.Hij moet niet zomaar met allerlei vreemde mensen gaan praten,maar misschien
    is het ook wel goed op deze manier iets te doen aan verbetering van de internationale
    betrekkingen.
  3. Anneke:
    20 juni 2017
    Mooi beschreven mam, fijn om verder te lezen! Ga je nog met de dolfijnen zwemmen daar? Moet voor een "oud" zweminstructrice als jij toch fantastisch zijn?! X
  4. Nico:
    21 juni 2017
    Prachtig mooi daar geniet nog maar effe lekker, van jullie (alweer) laatste week !!
    Groetjes