De andere kant van het strand

21 juni 2017 - Anturan, Indonesië

Na ons ontbijt, we hebben de keuze uit pannekoeken, nasi of toast met omelet en  jam. Verschillende soorten fruit drank, koffie of thee en een schaaltje fruit. Onze keus beperkt zich tot de toast. Ik moet er niet aan denken nasi op de nuchtere maag.

Na de koffie wandelen we naar het strand, we pakken nu de andere kant. We zijn net 50m verder of er komt een man achter ons aan gerend. Tja wat je rennen noemt, hij is gehandicapt, polio als baby gehad. Hij blijft maar bij ons en begeleid "papa" die met een stok loopt, over de rotsen. De dove leidt de blinde zegt Catharinus. Na 5min stopt hij en we krijgen een heel zielig verhaal te horen. Wat hij wil is snel duidelijk money. We geven hem iets en hij is gelijk verdwenen.

Dit gedeelte van het strand is toeristisch,  er liggen mooie hotels,villa's met prachtige tuinen aan. De zee is hier rustig, geen branding en ondiep. Water is gewoon lauw. Op het strand loopt de locale bevolking met hun koopwaar, de bekende snuisterijen armbanden, ringetjes  e.d. Vissers staan tot aan hun middel in het water te vissen. Om de 100m schiet er een nieuwe verkoper op ons af. Deze keer een vrouw. Haar handel bestaat uit prachtige gekleurde sarongs  (ook als tafelkleed te  gebruiken) Het kost ons moeite om er niet een te kopen, zo mooi zijn ze (ik  twijfel nog steeds). Tot slot weet een andere sympathieke verkoper mij over te halen een bijzondere hanger te kopen. Op de terugweg kopen we een heerlijke fruit cocktail.

"Thuis" gekomen nemen we eerst een verfrissende duik in het zwembad. 'S avonds laten we ons verrassen door een heerlijke rijsttafel in de dichtstbijzijnde Warung. Einde van weer een prachtige dag.

Catharinus en Hetty

1. Anneke:
    22 juni 2017
    Ik zeg "kopen die sarong mam" Straks heb je spijt! Ook leuk voor op de camping op je tafel..
    Wat had pap gisteren ook weer een prachtig stuk! Dat verhaal heeft hij ook in de kerk verteld toen wij trouwden, blijft mooi.
    Het schiet voor jullie nu ook op, blijf genieten voor je het weet zit je weer aan de aardappels Xxx
  2. Tjalko:
    22 juni 2017
    Twijfel? Jij? Anders altijd zo resoluut en doelgericht. Waarom nu niet? Kopen!
  3. Monique:
    22 juni 2017
    Ik had ze allemaal gekocht en leuk hier doorverkopen. Iedereen wil wel een mooi tafelkleed haha.....
    maar wat hebben jullie een mooie reis . Geniet nog maar even , groeten